Východ slnka na Poludňovom Grúni

Tento blog pre #hikemates napísala šikovná nová bloggerka Kamila Dulová.

Ranní ptáče dál doskáče

Vstávame o 3 ráno. Rozospaté sa chystáme, prezliekame, balíme nejaké raňajky a vyrážame zo Žiliny. Síce sme chceli o 3:30 vyjsť z bytu, ale podarilo sa nám to pred 3:45. Čo je celkom dobré, na to, ako sa vieme šuňať. Vonku je noc, ale nie tá čierna hlboká, čo by nás vydesila. Ale taká milučká noc rozžiarená obrovským mesiacom. Opatrne šoférujem do Terchovej, presnejšie na parkovisko Terchová, Štefanová odkiaľ vyrazíme

Vonku je niečo okolo 0°. Keď vystúpime z auta, hneď nám stiahne polky. Nasadíme si naše slabé čelovky a pomaly kráčame. Vyjdeme na modrú značku a mierne začneme stúpať. Cesta je rozbitá od ťažkej techniky, ktorá zváža drevo a celkom zamrznutá. Po pár metroch sa začneme šmýkať dole kopcom. Mačky však zásadne odmietam. Veď sme ešte sneh nevideli a kus námrazy nás nemôže zlomiť. Keď sa však takto nesmelo pohybujeme ďalších pár metrov, vzdáme sa a ponížene ich obúvame. Baby majú retiazkové a majú ich obuté za 30 sekúnd. Ale ja! Ja mám také klasické horolezecké a mordujem sa s nimi aj pár minút, za ktoré ma baby určite preklínajú.

Celý čas sa snažíme vydávať nejaké tie zvuky. Búchame paličky o seba, sem tam necháme Pamelu zanôtiť si jej neslušné songy, ktoré ju napádajú cestou. Keď na chvíľu stíchneme, z diaľky sa ozve sova a nás skoro porazí. Kamoška Veronika nahodila tempo a my sa za ňou šuchceme. Pomaličky, ale dalo sa to čakať, veď došli amatérky z Bratisky.

Ani pády nás nezastavili

Keď vyjdeme na čistinku ku chate na Grúni a skontrolujeme čas, trošku sa potešíme. Vyzerá to, že nám to všetko vychádza. Veľmi nezastavujeme, ale ideme ďalej na ten strmák. Táto túra prekoná počas 3,4 km až 837 výškových metrov, čo je celkom dosť takto na ráno.

Pri stúpaní sa nejako svojvoľne zaradíme do radu, kde Veronika vedie našu skupinu a kamoška Pamela ju zakončuje.

Je tu krásne. Biely sneh, čerstvý vzduch, tmavé siluety stromov, jasný mesiac za nami a naše svietiace čelovky. Všade ticho. Je to fascinujúce a nádherné. Počuť len naše vzdychy a sem tam Pamelyn pád. Po pár metroch to dobehne aj mňa. Mačky sú veľmi dobrá vec, ale aj veľmi zradná zároveň. Stala sa mi taká nepríjemnosť, keď sa mi hrot mačky zamotal do šnúrky na druhej topánke a dopadlo to presne tak, ako fyzika káže. Spadla som do snehu a mrvila sa na ňom, až kým som si nejako sama nepomohla. Ešte dobre, že nikto nič nevidel. Podľa mňa som vyzerala ako ryba na suchu.

Dočkali sme sa krásneho východu Slnka

Na vrch sa dostávame 10 minút pred východom slnka. Naokolo je jemný opar. Asi to nebude najkrajší východ Slnka, tvrdia baby, ale mne to vôbec nevadí. Zasnežené kopce na hrebeni Malej Fatry, krásny Rozsutec a Stoh vztýčený vedľa. Čo viac si priať. Cítim, že mi zas prúdi život v žilách. Urobíme pár fotiek a sadneme si na karimatku. Každá si naleje čajík, vyberie jedlo a predstavenie môže začať. Všetko, čo potrebujem, mám okolo. Tento moment je dokonalý.

Takto tam sedíme ešte dve hodiny v bezvetrí. Slnko je už vysoko, ale aj tak je to nádhera. Okolo 8:30 sa postavíme a v tom zafúka vetrík a ukradne nám karimatku. Darmo za ňou Pamela behá po hrebeni, on si s ňou robí, čo chce. Žiaľ, toto krásne ráno si muselo vypýtať nejakú obeť.

To je pohoda, keď je pohoda

Na ceste späť ku chate stretávame pár ľudí a šťastné a spokojné dávame rady, ako sa najľahšie dostať nahor. Tento slnečný deň vytiahol do Malej Fatry nadšencov skialpinistov aj lyžiarov.

Na terase na chate na Grúni sedíme  až do neskorého obeda a opekáme si naše biele uzimené ksichtíky. Keď sa všetkého nabažíme, zídeme k autu. Čakáme, že niekto bude pýtať nejaké parkovné, ale nikto nič a teda uháňame do Terchovej, kde si v obchodíku nakúpime, najeme sa a ideme späť do Žiliny, pripraviť sa na naše ďalšie dobrodružstvo – na Teryho chatu.

Všetky trasy, ktoré vedú na vrchol Poludňového Grúňa v Malej Fatre nájdeš aj v našom #hikemates vyhľadávaní.

Tento blog pre vás napísala naša nová bloggerka Kamila Dulová. Pridaj sa aj ty k #hikemates bloggerom a podeľ sa o svoje zážitky, inšpiruj ostatných svojim príbehom! Stačí, ak pošleš email s tvojou predstavou na zuzka@hikemates.com. Tešíme sa na tvoje príbehy.

Pridaj sa do nášho newslettera ✉️

Budeme ti posielať super tipy na túry, nové články a iba užitočné veci. Žiaden SPAM, čestné turistické!

Redakcia Hikemates

Pripravujeme pre vás tie najlepšie články o prírode, vybavení a tipoch na výlety.